Návod
Lidé
• 1.mise - The Defense of Strahnbard
V první opravdové misi máte úkol poměrně jednoduchý. Zatímco Lord Uther se svými silami vyjel přímo do týla orčího kempu, na vás, princi Arthasovi - dědici královské koruny, kterého jeho otec vysílá na pomoc v boji proti Orkům, aby se od zkušeného Uthera snad i ještě něco přiučil - je ochránit nedalekou vesnici Strahnbrad, na kterou Orkové plánují nájezd. Cesta k ní je primitivně lehounká; vyberte všechny svoje jednotky a vydejte se po cestě na jihovýchod. Těsně před mostem narazíte na skupinu banditů (1), kteří přepadli vesničany a snaží se je okrás. Bandity pobijte, odměnou za to se vám dostane možnosti splnit první nepovinný úkol (Optional Quest). Můžete dál pokračovat na jihovýchod a hledat vůdce banditů se jménem Menaga, který vesničanovi Gerardovi ukradl účetní knihu (q1).
Quest se vyplatí splnit na získání extra zkušeností pro vašeho hrdinu, jeden Tome of Strenght a pro jednu mana lahvičku. Stačí pokračovat až k řece, kde se nachází onen "kemp", přesně řečeno Menag a několik banditů. Jinak je nechte být a pokračujte na severovýchod po mostě až do Strahnbardu (2). Zjistíte, že útok již začal; rychle vyčistěte několik málo Orků na náměstí a vydejte se cestou směrem na severozápad, kde Orkové drží několik rukojmí (3). Zabijte Slave Mastera a zbytek Orků v téhle malé uličce; až se vám tak podaří, dozvíte se, že Lord Uther potřebuje vaši pomoc v Orčím kempu. Gratuluji k první úspěšně splněné misi!
• 2.mise - Blackrock and Roll
Po prvních trochu adrealinovějších úkolech vás nyní čeká mise odpočinkovější. V její první části musíte zbudovat jakž takž fungující základnu a k tomu je potřeba nasbírat určitý počet dřeva a zlata (toho především). Na mýtinku vedou dvě cesty (c1, c2) - je nutné je obě hlídat, protože občas se na nějaké z nich objeví pár krvežíznivých Orků. Uthera si nevšímejte, hlídá souběžně obě dvě a beztak ho nemůžete ovládat. Vytrénujte pár peasantů, jednoho si nechte stranou, ostatní pošlete do zlatého dolu a na dřevo. Postavte si také určitě alespoň dvě farmy (nejlépe někde vpravo od hlavní základny, abyste tím neblokovali přínos dřeva zdola a zlata zleva, popřípadě pohyb jednotek na základně :) a hned jak na to budete mít dostatek surovin, vybudujte Barracks. Očekávejte první útok z východní cesty, budou to tři Orkové a pokud s Arthasem odběhnete trochu více k vaší základně, Uther je skolí sám.
Jakmile budete mít dvě farmy a kasárny, zbývá už jenom vytrénovat šest pěšáků. Posílejte je ihned k východní cestě, budou se tam hodit při odrážení útoků. Ještě předtím ale nezapomeňte na skupinu čtyř Orků, kteří napadnou Uthera na západní cestě - můžete mu jít na pomoc (pamatujte na získávání zkušeností). Můžete i provést upgrade vašich věží na Guard Towers (jsou hůře dobytelnější a především po nepřátelských jednotkách střílí šípy).
Nyní se dostáváme k druhé části mise; musíte vyhladit Orky dříve, než se jejich Blackmasterovi začne dařit s vyvoláváním démonů. Hned na začátku východní cesty najdete Blacksmith (1, kovářství) a několik lovců draků, od nichž obdržíte volitelný quest. Cenného draka sice ulovit můžete, ale budete k tomu potřebovat spoustu Riflemenů (obyčejní pěšáci nemůžou útočit na vzdušné jednotky) - rozhodněte se sami, na mapě je to označeno jako q1. Odměnou vám bude Orb of Fire, kouzelný předmět, který s sebou Arthas bude mít i nadále, a který rozhodně velice pomáhá pří každém střetu s nepřítelem. Ať už quest splníte nebo ne, zbytek mise je jednoduchý; vytrénujte co nejvíce Riflemenů a pěšáků a vydejte se směrem ke vyznačenému místu (2) na mapě. Cestou potkáte dvě skupiny stráží, ale ty by problém být neměly, stejně jako samotný Blademaster.
• 3.mise - Ravages of the Plague
Do skupiny se přidal nový člen: kouzelnice Jaina. Je to schopná bojovnice a především její schopnost vyvolat na necelou minutu ledového obra, který s vámi bude zdolávat protivníka, je velice užitečná. Tak se tedy vydejte po cestě na server, cestou narazíte na primitivní odpor nejenom Banditů. Až se přebrodíte přes řeku (1) a vystoupíte na břehu, setkáte se poprvé s Nemrtvými. Nyní můžete vyrazit do levé horní části mapy a uzdravit celou skupinu u Fontain of Health (q1); jinak pokračujte směrem na jih. Občas narazíte na skupinu Orků, se kterými se stejně nedá dělat nic jiného než je pobít. Narazíte na infikované sýpky - zničit (2).
Před koncem mise obdržíte dva kněze (vynikají především schopností Heal), stejně jako úplně v levé dolní části obrazovky i ostřelovačský Mortar Team. Poté se s celou skupinou vydejte k fontáně ve městě (3), kde potkáte Kel'Thuzada, jednoho z níže postavených vůdců Nemrtvých. Zabijte všechno, co po něm zbylo.
• 4.mise - The Cult of the Damned
Na začátku vybudujte obstojnou základnu podobně jako nedávno; to znamená zajistit přísun zlata i dřeva, postavit kasárny apod. Hlídejte si západní cestu, občas z ní přijde pár Orků na krátkou návštěvu. Určitě nezapomeňte upgradovat vaši Town Hall minimálně na Keep; otevřete si tím nové možnosti. Postavte také Blacksmith a časem i Altar of Kings a Arcane Sanctum. Na východě se vám odhalí druhý zlatý důl (1), doporučuji k němu časem vyslat několik Peasantů (s doprovodem Arthase a několika Riflemenů), pobít vše, co jej hlídá, a zbudovat tam druhou Town Hall - přísun zlata se zdvojnásobí. Pokud při dobývání Arthas padne, můžete jej obživit v Altar of Kings.
Poblíž druhého dolu se nachází sídlo goblinů, u kterých si můžete koupit některé speciální předměty; pro tuto misi ale důležité nejsou. Velice blízko od vás mají svojí základnu Nemrtví (2) a vpád do ni vás bude stát spoustu jednotek, proto mějte připravené rozhodně alespoň dvě skupiny. Snažte se trénovat hodně Riflemenů, v každé skupině by měl být také alespoň jeden Mortar Team. Až zničíte základnu Nemrtvých a dorazíte do Andorhalu (3), znovu se setkáte s Kel'Thuzadem a dozvíte se užitečné informace. Nyní už zbývá jenom projít město, najít necromancera a zabít ho. Kel'Thuzad se nachází v pravém horním rohu obrazovky (4), spolu s ním jsou tam čtyři obrové. Další skupina by se o ně měla postarat.
• 5.mise - March of the Scourge
Cílem této mise je třicet minut bránit malou vesničku, než se vrátí Lord Uther s posilami. Hned na začátku vytrénujte několik Peasantů, pošlete je do dolu, jednoho z nich na horní cestičku, aby tam začal stavět věže. První útok přijde ze severozápadní cesty (1), v klidu jej zvládnou síly, které máte na začátku. Pořád ukládejte pozice! Další útok se přiblíží z jihozápadní. Jednoho pěšáka vyšlete po jižní cestě a někam do lesa, za budovy, schovejte (pro jistotu) nějakou malou levnou budovu, třeba farmu (2). Pěšák také zburcuje obyvatele domu, takže získáte další tři vojáky. Upgradujte všechny věže na Guard Towers a opravujte je, ihned jak utrpí byť nejmenší poškození. Postupně stavte nové a nové jednotky a pořád savujte! Zhruba dvacet minut před koncem spatří vaše jednotky dobře hlídanou karavanu s infikovaným jídlem (q1); Optional Quest je zničit ji. Z vlastní zkušenosti vám radím - nechte to plavat. Jednotky ztracené na cestě a při boji budete potřebovat mnohem více při obraně vesnice.
Zhruba čtvrt hodiny před koncem mise se začnou útoky zhušťovat; v téhle chvíli už byste měli mít dvě cesty uzavřené věžmi a dokončovat třetí. Začnou přicházet nepřátelé s katapulty; ty zničte vždycky nejdříve, mají smrtonosný vliv na vaše věže :) Až budete mít "ohradu" dokončenou, za věže postavte Riflemeny a doufejte ve štěstí. Deset minut před koncem přijde veliký útok, další pak za čtyři minuty. Pokud stále přežíváte, máte téměř vyhráno - pokud už nemáte moc jednotek, stáhněte se za věže a nechte je odnést hlavní nápor. Čtyři minuty před koncem další útok, minutu před koncem poslední - tomu sice neodoláte, ale...
• 6.mise - The Culling
Využijte začátku k tomu, abyste vytrénovali co nejvíce jednotek. Vycvičte hodně Peasantů a pošlete je na dřevo a do dolů, upgradujte hlavní budovu až na Castle, abyste v kasárnách mohli vyrábět i rytíře (Knights). V cestičce k vaší základně (1) vybudujte několik věží a upgradujte je na Guard Towers; do tohoto místa také pošlete tak pět, šest Riflemenů. Potom už je to jenom na vás; ihned pošlete Arthasovu skupinku do ulic města a začněte ničit budovy a zabíjejte infikované civilisty, kteří z nich vylezou. Pokuste se o to ještě dříve, než zmutují do příšerek, které na vás pak zaútočí.
Taktika je tu více méně volná, osobně jsem měl ve skupině nejvíce Riflemenů a pár Knightů. Vaším cílem je zabít sto zombies a zabránit v tom samém Mal'Ganisovi. Ten sice bude mít náskok, ale věřím, že s postupujícím časem ho doženete. Až bude "konto" jednoho z vás kolem padesátky, vydejte se Mal'Ganisovu skupinku pobít a 'elitního vůdce Nemrtvých' zabít. Budete odměněni dvěma minutami, než se mu podaří znovu oživnout. Za ony dvě minuty byste si měli získat náskok, který už nepustíte - pokuste se hlavně vybít oblasti, kde je nejvíce domů blízko sebe. Jakmile dosáhnete stovky, máte za sebou i šestou misi.
• 7.mise - The Shores of Northrend
Po vylodění musíte nejdříve najít zlatý důl; jděte po nejjižnější cestě (cestou narazíte na pár vlků a trollů - ty pobijte nebo jim utečte). Až dorazíte k dolu (1), setkáte se s pomocí a objevíte trpasličí základnu (2). Než se vydáte na její záchranu, vybudujte již klasickým způsobem svou hlavní bázi. Novou jednotku, gobliního průzkumníka (Gyrocopter), pošlete směrem k trpasličí základně, abyste měli přehled o tom, co se před ní skrývá. Cestu k základně Nemrtvých (3) napůl zabarikádujte věžmi, uprostřed nechte trochu místa pro pěchotu. Za chvíli přijde první útok; skupina draků. Proti nim je účinné jenom Arthasovo kouzlo Holy Light a Riflemeni - právě těch trénujte v kasárnách nejvíce, jsou stále k většímu užitku.
Stejně jako předtím z půlky uzavřete věžemi i cestu z vaší základny směřující na západ. Nezapomeňte věže upgradovat na Cannon Tower, které jsou mnohem efektivnější než Guard Towers. Až budete mít zhruba dvě skupiny (jednu vedenou Arthasem, druhou trpasličím hrdinou Bronzebeardem), vydejte se do týla základny Nemrtvých - neměl by pro vás být problém ji zničit. Až zachráníte trpasličí základnu, vyšlete jednu Gyrocopteru směrem na západ a důkladně si prostudujte Mal'Ganisovu údajnou základnu (4). Měli byste mít k dispozici znovu dvě skupiny (jednotky jako Mortar Team či Steam Tank rozhodně pomohou); zaútočte na ni. S trochou štěstí se vám útok zdaří.
• 8.mise - Dissension
Arthasova skrytá zrada pokračuje; tentokrát musíte zničit všech pět lodí Lordaeronských námořních sil, na kterých jste přijeli; dříve než se k nim dostane kapitán a zbytek vašich jednotek. Máte malou armádu a proto s ní šetřete. Vždy, když narazíte na malou základnu Nemrtvých, kteří o vás nevědí, udeřte nejprve Mortar Teamy - mají ničivou sílu. Používejte kouzla Arthase i Bronzebearda. Jakmile potkáte gobliní kemp, naberte si jednotky (určitě alespoň jednoho Priesta, který bude vaše jednotky uzdravovat) a co nejvíce obrů - v gobliních laboratořích nakupte Sappery a šetřte si je. Jsou to jednotky, které s nepřátelskými budovami zatočí opravdu slušným způsobem. Běžte po intuici, „správná“ trasa se v téhle misi nedá příliš vytyčit. K té, která je přibližně v prostředku mapy (1), se budete muset probít; vaše Mortar týmy musí zničit stromy, které cestu k lodi uzavírají.
Další problém nastane ve chvíli, kdy cestu k jedné z lodí hlídá asi osm věží Nemrtvých (2). Průchod je nemožný, proto v gobliním kempu těsně před začátkem 'stezky smrti' nakupte amulet a dejte jej Bronzebeardovi (můžete vzít rovnou dva, ten se nikdy neztratí), který vaše jednotky teleportuje na místo, kde je hrdina (Amulet of Recall). Pošlete Bronzebearda uličkou až k lodi (neměl by ztratit více jak 300 bodů zdraví), použijte amulet, zaměřte vaše jednotky na druhé straně uličky a voilá - měla by vám zbývat poslední loď. K té cestu nehlídá nic extra, s jednotkami Nemrtvých si jistě poradit už dokážete.
• 9.mise - Frostmourne
Vydejte se po nejzápadnější cestě, cestou pobíjejte všechny vlky. Raději nedávejte žádné kouzelné předměty Bronzebeardovi, brzy zjistíte proč. Až narazíte na hřbitov plný skeletonů (1), ať vás ani nenapadne jim čelit; pokračujte po cestě (v té chvíli vede mírně na východ), za chvíli se seznámíte s Guardianem (2), hlídačem Frostmournu. Na jeho druhy se vykašlete a zabijte ho - až se vám to podaří, dohráli jste první část levelu. Tu druhou začněte tím, že do dolu pošlete co nejvíce peasantů a vytrénujete si znovu dvě úderné skupiny na Mal'Ganisovu základnu. Mějte připravenou spoustu jezdců na gryphonech (Gryphon Riders), jsou to velice silné jednotky.
Hlídejte si všechny tři cesty, jako klasicky doporučuji uzavřít je z poloviny věžmi. Až budete mít dvě skupiny, pošlete jednu Gyrocopteru po cestě na sever, abyste měli přehled o situaci. Poté vyražte do Mal'Ganisovy základny. Je obrovská a pravděpodobně ji celou nezničíte na první pokus, ale můžete se pokusit alespoň o její horní část (3). Ve vaší základně mezitím rychle udělejte další skupinku s Riflemeny a Gryphon Ridery a pošlete ji na pomoc té první. Až zničíte zbytky Mal'Ganisovy poslední pevnosti, dohráli jste první čtvrtinu Warcraftu III.
Nemrtvý
• 1.mise - Plahočení popelem
Poté, co poznáte temnou verzi Arthase, který je nyní plně ovládán mrazivým smutkem (Frostmourne) a poznáte nového Nemrtvého, máte první úkol - zachránit dvacet vesničanů-akolytů, kteří uctívají Kult zatracených. V této misi vám podrobným návodem posloužit nemohu, ale myslím, že mapa svůj úkol nyní splní více než dobře - akolyté jsou na ní vyznačení jako červené tečky. Rozhodně zabíjejte všechny vesničany (samozřejmě kromě akolytů), pokud tak neučiníte, dojdou pro stráže.
Až se přebrodíte na první ostrůvek, opatrně postupujte proti směru hodinových ručiček - zničte rytíře před kasárnami a můžete i samotnou budovu. Před přejezdem na druhý ostrov zničte hlídku i obě věže. Pokud chcete improvizovat, můžete ghůly poslat boční cestičkou nalevo.
Až pobijete všechny vesničany (včetně těch, kteří přihlížejí vesnické rvačce), vydejte se znovu přes řeku. Cestou se můžete stavit na hřbitově, nabrat několik jednotek a splnit tím tak quest. Až znovu zabijete veškeré obyvatelstvo a zachráníte další akolyty, vydejte se do levého horního rohu obrazovky - po cestě jednak najdete jednohu akolytu, druhý je držen jakýmsi vrahem a lupičem o kousek opodál. Poté se vraťte zpět a zničte městské brány. Proběhněte uličky směrem na jih, pobijte zbytky roztroušené městské stráže a osvoboďte skupinku akolytů vedle a v klecích několik desítek metrů na východ. A máte za sebou první misi za Nemrtvé.
• 2.mise - Vykopání mrtvoly
Dostali jste nové jednotky - slouží k převozu mrtvol a zároveň jsou to skvělé katapulty. Bězte pořád za nosem (tzn. na východ), v pravém horním rohu obrazovky jsou ostatky Kel'Thuzada. Ještě předtím ale musíte zničit paladina hlídajícího hřbitov, několik budov a věží, a s Arthasem dojít ke Kruhu smrti. Až se vám to podaří, postavte základnu. Protože tak budete činit i v dalších misích, držte se několika důležitých rad, které vám duch Kel'Thuzada dá (najdete je také na začátku této části návodu). Arthase a pár ghůlů nechte hlídkovat cestu, občas po ni přijde několik nepřátelských jednotek. Dále vytrénujte co nejvíce ghůlů, plně obsaďte důl, proveďte všechny možné upgrady (včetně Zikkuratů na věže duchů), zkrátka - trochu si na Nemrtvé zvykněte.
Až budete cítit, že jste připraveni na útok, vydejte se po cestě k první vesnici. Až zabijete prvního paladina, zničíte veškerý odpor i vojska, vydejte se po cestě na sever (následně se stáčí na východ). Najdete tam několik kouzelníků, z nichž po smrti vypadne voodoo panenka pro vašeho hrdinu. Vraťte se zpět do městečka, pokračujte ulicemi na jih, až potkáte a zabijete druhého paladina. Až přejdete poslední most, setkáte se naposledy s lordem Utherem - vychutnejte si in-game sekvenci, u které možná někteří z vás uroní nějakou tu slzu, a seberte po posledním paladinovi urnu s popelem krále Terenase.
• 3.mise - Do říše věčnosti
Koordinovat útok na začátku ani nemusíte, spíš se postarejte o příchozí elfí hlídku (1) z jihovýchodní cesty. Vybudujte nekropoli a celou základnu, zikkuraty upravenými na věže duchů hlídejte cesty, postavte kobku apod. Až budete mít k dispozici dvě skupiny jednotek (hodně necromancerů, pár ghůlů, převozy těl), vydejte se k základnám Elfů (2,3) a zničte je - Arthas tím tak získá zkušenosti a vy alespoň budete mít pocit "čistší mapy". U druhé elfí tvrze je navíc zlatý důl. Očarujte ho a postavte novou nekropoli, protože váš první zlatý důl bude brzy prázdný.
Mimochodem, v levém dolním rohu obrazovky je zřídlo many - hlídá ho pár obrů a z nudy na něj můžete plýtvat svými silami. Až budete mít nejméně tři skupiny jednotek, vydejte se k mocné elfí bráně (4). Musíte jít přes nejjižněji položenou elfí základnu, kterou zničte a to samé proveďte s i celou základnu rozprostřenou před ní (5).
• 4.mise - Klíč třech měsíců
Vydejte se na jihovýchod a zničte zbytky elfí základny (pekelní ďáblové se postarají o vzdušné jednotky protivníka). Očarujte zlatý důl, postavte nekropoli a dál pokračujte ve výstavbě základny jako obvykle. Ze západní cesty přijde první útok, směřovaný hlavně na vaší nekropoli. Za chvíli přiletí ze severu několik útočníků na jestřábech; další útoky se budou střídat (západ/sever). Až budete mít dvě skupiny jednotek (nezapomeňte na dostatek pekelných ďáblů, povozů těl apod), vydejte se směrem na východ - cestou získáte přepravní vzducholodě.
Naložte na ně co nejvíce útočných jednotek a zaútočte na první elfskou tvrz (1). Až ji dobijete, doporučuji zde očarovat zlatý důl a vybudovat druhou základnu. Bránu na severozápadním cípu ostrůvku můžete použít jako teleport na protější ostrov. Pokud se přemistíte, nechte staré základně alespoň nějakou funkci; třeba v ní vaší ghůlové mohou těžit dřevo. A nezapomeňte ji obrnit dostatečným počtem věží duchů, často na ní elfové podniknou nálety. Až stabilizujete obranu první i druhé základny, vydejte se se dvěma dalšími skupinami na druhý ostrov (2), pobijte tam všechno elfstvo a případně znovu využijte dalšího zlatého dolu. Třetí elfská tvrz je velice dobře bráněna (také střeží druhý klíč), proto mějte připravené skupiny raději tři.
Pak vyražte směrem na severozápad (3), použijte k tomu vzdálenější bránu na druhém ostrově (4). Až zničíte i tuto základnu, stabilizujte si svoje skupiny (doplňte je jednotkami z kobek a chrámu proklatých na jiném ostrově - jednoduše určete shromáždiště jednotek na libovolném místě na mapě. Vaše jednotky budou vědět, jakou bránou projít). Zbývá poslední krok - vraťte se s Arthasem do skřetích laboratoří v jižní části mapy a nakupte co nejvíce vzducholodí. Následně na ně naloďte všechny vaše jednotky a leťte na poslední ostrov (5) a získejte poslední klíč. Poté seberte všechny svoje jednotky, naloďte je do vzducholodí a vysaďte až před bránou Silvermoonu (6). Pokud se masakr zdaří a zničíte všechno (včetně věží efektně maskovaných ve stínu města), máte za sebou jednu z nejtěžších misí za Nemrtvé.
• 5.mise - Pád Silvermoonu
Dobře se podívejte na mapu; skoro celá její půlka je tvrz Silvermoonu. Arthase a všechny útoku schopné jednotky pošlete na severní cestu k vaší základně, na chvíli se tam objeví Sylvanas. Další útok pak přijde z hlavní cesty z jihozápadu. Uveďte vaši základnu do obvyklého stavu - mezitím se objeví první quest. Cesty, kterými chodí poslíčci, jsou na naší mapičce zvýrazněny světle modrou barvou. O zničení poslíčka se postarají gargoylové - doporučuji je tam nechat, jinak na vás bude Silvermoon upozorněn a budete muset čelit silnější ofenzívě.
Za chvíli přijde po hlavní cestě znovu Sylvanas a pár lučištnic. Další posel půjde jinou cestou, okamžitě za ním vyšlete gargoyly, nebo jej nedostihnou. V tuto chvíli byste měli mít už téměř dvě skupiny. Trénujte hodně gargoylů, jsou to výborné jednotky - pořád ale nezapomínejte na nekromancery a aktivaci automatického oživování mrtvol. Další poslíček půjde stejnou cestou jako ten předchozí a s ním i několik lučištnic. Zabijte posla a stáhněte své gargoyly, případně ze základny pošlete další. Pokud stále nemáte tři skupiny, zabijte dalšího posla (půjde přes váš ostrůvek). Poté seberte všechny síly a zaútočte na základnu Sylvanas (1) - tím získáte další zlatý důl, více zkušeností pro Arthase a už na vás nikdo nebude útočit.
Až zničíte základnu a Arthas nepěkným způsobem ukončí život Sylvanas, znovu seskupte jednotky a vydejte se do Silvermoonu (2). Než se vydáte k tomu, co je vaším posláním, zničtě obě základny (3,4). Mezitím se elfský hrdina, Kelen Seeker, pokusí s několika lučištnicemi zničit vaší první základnu - pokud jste nepostavili hodně zikkuratů, podaří se mu to. Můžete založit novou v základně Sylvanas (1), každopádně se pokuste ubránit tu stávající. Na sluneční studnu a její ochranu (jsou to čtyři mocní žuloví obrové) vám budou stačit dvě skupiny jednotek, tedy za předpokladu, že je s nimi alespoň jeden převoz těl.
• 6.mise - Smrt klanu Blackrock!
Máme před sebou další těžkou misi, takže rychle postavte hodně věží duchů a zajistěte všechny cesty. Z té východní přijdou hrdinové Orků. Budete muset použít všechny dostupné jednotky na to, abyste jejich útoku odolali. Nyní začněte uzavírat cesty tak, jako jsme to dělali v první části návodu v lidské kampani - z každé strany postavte několik věží (v našem případě věží duchů) a doprostřed umístěte nějaké jednotky. Trénujte hodně mrazivých wyrmů a také několik povozů těl.
Až budete mít dvě skupiny, zničte modrou základnu Blackrocku (na západ od vás). Začarujte důl a nyní si vyberte - buď můžete elegantně vyhladit zbytek mapy (to znamená všechny hrdiny), anebo jít přímo k bráně démonů a nejsilnější základně Orků. Být vámi, vybral bych si první možnost - základny na západě a severu zničíte na jeden tah (pokud máte dvě skupiny, dostatek mrazivých wyrmů a očarovali jste si zlatý důl v západní základně (1)). Doplňte své skupiny a soustřeďte veškerý tah na základnu červených. Hlavně rychle odstraňte jejich hrdinu, Jubei'Those, jeho kouzla jsou docela nepříjemná. O zbytek základny se postarají mraziví wyrmové a přeživší jednotky; Arthase pošlete k bráně démonů.
• 7.mise - Tři Arcimágové
Pořiďte si jako tradičně několik věží duchů na obranu a tři úderné jednotky Nemrtvých (musí v nich být co nejsilnější charaktery - jako například mraziví wyrmové - protože ve městě všem vašim jednotkám ubývá zdraví). Vpravo od vašeho tábora je skřetí laboratoř (1), nakupte tam léčebné svitky, všem jednotkám okolo hrdiny totiž vyléčí 150 životů. Vtrhněte do města a zabijte prvního Arcimága (2). První vlna aury se rozptýlila; doporučuji ještě vtrhnout do tábora cechu kouzelníků (3), který leží západně od mrtvého Arcimága. Až znovu doplníte skupiny o nové posily ze základny (můžete také začarovat nově získaný zlatý důl), vydejte se zabít druhého kouzelníka (4).
Vydejte se do předposlední báze (5) a srovnejte ji se zemí, zatímco si budete doplňovat skupiny na závěrečný vpád, pošlete oba vaše hrdiny k magické schránce, zničte ji a posbírejte všechny užitečné předměty, které z ní vypadnou. Poslední vpád je jednoduchý - seberte všechny jednotky a dejte jim za úkol zabít zbývajícího arcimága, Antonidase. Ony už si cestu najdou.
• 8.mise - Archimonde
Třicet minut musíte bránit oltář, na němž Kel'Thuzad vyvolává pána temnot. Hned na začátku vaše stíny objeví skřetí tábor s nášlpanými minami; dojeďte si pro ně (1) a rozestavte je v rozumné blízkosti od Kel'Thuzada. Postavte co nejvíce věží duchů, vytrénujte mrazivé wyrmy a v pohřebišti vylepšete jejich obranná čísla. Obdržíte také srstnaté psy - ti se budou hodit při obraně, rozestavte je kolem 'podstavce' s vyvolávačem. Legie vám na pomoc občas pošle další pekelné psya ty zařaďte do bránící skupiny. Všude stavte věže duchů a často ukládejte pozici. Mimochodem, pokud máte náhodou spoustu volných jednotek, v pravém horním rohu obrazovky hlídá hrdina a několik kouzelníku další magickou schránku.
Zhruba uprostřed mapy je na malém ostrůvku Arcimág - není to daleko, můžete ho zabít a získat cenný předmět (2). Dávejte si pozor na útoky s parními tanky - vaše věže zničí jako nic. Deset minut před koncem vám legie pošle mocné ďábly pekelníky, kteří jsou vidět třeba v intro sekvenci. Udržet základnu by neměl být problém, dokonce se nepřítel ke Kel'Thuzadovi ani jednou nedostane, pokud máte dobře zorganizovanou obranu. Doporučuji nějaké jednotky poslat a uzavřít jimi prostor kolem Kel'Thuzada. V poslední minutě totiž útoky zesílí a stejně jako v podobné misi v kampani za lidi jim neodoláte, ale to už bude závěr kampaně za Nemrtvé.
Orkové
• 1.mise - Přistání na pevnině
Thrall a několik hrdinů se po vylodění na ostrovech Kalimdoru ocitá v nesnázích; veďte je podél břehu. Váš nový hrdina ovládá ze začátku schopnost "řetězový blesk" - sesílá ničivé blesky na vaše nepřítele. Občas narazíte na několik gnollů a po osvobození první skupinky Orků se stekáte i s Kentaury. Až najdete další tři přeživší ztroskotance, cesta se točí na sever, kde cestou potkáte například 'nekonečnou armádu kentaurů (naskriptované, ale efektní) anebo další konfilkt místních obyvatel. Pokračujte směrem na jihovýchod, až narazíte na další skupinku vlastních mužů a kentauřího hrdinu Cairna. Následujte ho až do jeho vesnice a tam na vás zaútočí tři vlny kentauřích nájezdníků - jejich zničení by neměl být problém.
• 2.mise - Dlouhý pochod
V této misi máte za úkol chránit Cairna a jeho karavanu. Na mapě máte vytyčený první waypoint, je jím zřídlo zdraví. Pošlete k němu vaše jednotky a cestou narazíte na slabý kentauří odpor. Nikdy nenechávejte karavanu moc vzadu za vámi, protože kvůli zvířátům Kodo je pomalejší. Občas na ni nepřátelé zaútočí i zezadu, proto ji vždy mějte blízko a snažte se nedopustit jediné škody.
Až dojdete ke zřídlu, získáte posily a také uzdravte vaše jednotky jejich přesunutím k zřídlu. Pokračujte dále směrem k druhému zřídlu. Cesta se klikatí a je na ní schována spousta kentaurů, které vybijte a stále se vracejte ke karavaně. Při cestě narazíte na další Orky, přidají se k vaší skupině a s jejich schopností 'síť' můžete stahovat vzdušné jednotky k zemi.
Těsně před zřídlem vás napadne silná skupinka harpyjí - stáhněte jejich kouzelnici a zabijte ji dříve než její pomocnice. U zřídla se znovu uzdravte. Cestu k vám si proklestí tři orčí katapulty, které ihned zařaďte do skupiny. S jejich pomocí pak budete moci v klidu projít ke třetímu zřídlu - cesta lemují dalšími kentauři a věže.
• 3.mise - Pláč Warsongu
Konečně jste potkali Groma Hellscreama! Sláva mu, největšímu orkskému hrdinovi! Tato třetí mise je důležitá v tom, že zde poprvé stavíte základnu. Každých několik minut na vás přijde zaútočit skupinka lidských bojovníků a proto mějte vždy Thralla a několik jednotek připravených na obranu. Postavte velký sál, je to hlavní budova - do ní vaši peónové nosí vytěžené zlato z dolů. Vytrénujte peónů několik a pošlete je do zlatého dolu a na dřevo. Obdobou zikkuratů u Nemrtvých jsou orkské nory; v případě nouze do nich můžete zavolat vaše jednotky, které pak zaútočí na nepřátelské. Postavte si také kasárny a vytrénujte několik žumpů (kam až jsme to dopracovali, že, milí lokalizátoři...), základních orčích útočných jednotek.
Grom se vzepře vašemu rozkazu a začne útočit na lidské tábory. Nevšímejte si ho (stejně pokaždé padne), raději upgradujte váš velký sál na baštu a postavte válečný mlýn (provádíte v něm upgrady a ukládá se v něm vytěžené dřevo) a zvířetník. Ve velkém sálu můžete vynalézt velice užitečnou vlastnost "vyplenit", díky níž při nájezdech na nepřátelské budovy získáváte zlato. Mezitím si začněte stavět armádu; mějte v ní několik jezdců a kodos ze zvířetníku, trolly z kasáren apod.
Až budete mít připravené tak dvě skupiny jednotek, doporučuji se vydat k nejbližší lidské základně a zničit ji. Pokud chcete mít misi rychle z krku, zaútočte na nejvzdálenější (modrou) základnu, zlikvidujte ji a projděte až ke skřetí laboratoři v levém horním rohu mapy. Nechte si ale něco v záloze, brzy budete muset čelit útoku všech čtyř lidských základen najednou. Pokuste si vybudovat bariéru z věží a zátahnout útočníky před ně - věže toho vydrží dost, narozdíl od vašich nepřátel.
K modré základně vedou dvě cesty - jedna hlavní a jedna boční (ta je hlídána několika kentaury) po západní cestě z jiné lidské tvrze. Při útocích můžete také využívat sil klanu Warsong, protože Grom útočí každou chvíli, a pokud půjdete s ním, jistě bude váš útok alespoň trochu zajímavější. Vás cíl - skřetí laboratoř v nejsevernější části mapy - je střežen dvěma skupinami kentaurů a několika harpyjemi. Ty dostanete ze vzduchu pomocí funkce "polapit", kterou můžete vynalézt ve vašem zvířetníku.
• 4.mise - Duchové Ashenvale
Grom dostal za úkol postavit tábor - konkrétně k tomu bude potřeba 15 000 jednotek dřeva. Nemyslete si ale, že tato mise bude příliš lehká; ze všech koutů mapy na vás budou útočit Elfové, kteří své stromy brání. Příliš konkrétních rad vám zde dát nemohu - stavte mlýny co nejblíže hustším lesíkům, trénujte stále více peónů a nezapomínejte ani na obranu vaší základny. Dále se neobejdete bez zlatého dolu a proto za času vezměte všechny útoku schopné jednotky a vyražte ke dolu hlídanému několika lesními trolly poblíž vaší základny. Založte tam novou tvrz, opevněte ji několika věžemi a vytrénujte spoustu peónů a pošlete je na dřevo.
Mezi vašimi základnami se nachází zajímavý 'kruh' z jakési světle modré horniny (v editoru jsem se dozvěděl, že to má být houba) a uprostřed leží kouzelný předmět. Pokud jej chcete vzít, buďte připraveni na to, že je hlídán skupinou duchů na šesté úrovni. Dávejte si pozor na údržbu; rozhodně nemějte tolik jednotek, abyste měli byť jen malou údržbu (tzn. dostávali o něco méně procent z vytěženého dřeva). Rozhodně podnikejte i nájezdy na Elfy, protože za zabití jejich stromovců obdržíte slušnou částku dřeva navíc. Pokud si chcete zkrátit čekání, nad vaší původní základnou jsou skřetí obchůdky a hlídá je jenom několik jednotek.
Až budete mít vytěženo zhruba 11 000 jednotek, začnou elfí útoky přibývat na intenzitě - doporučuji trénovat jezdce a opravovat všechny věže. Groma a jezdce posílejte, aby vždy zničili katapulty příchozí skupiny. Katapulty se někdy třeba i schovají za stromy tak, že normálním scrollováním po mapě byste si jich možná ani nevšimli - proto buďte dvojnásobně ostražití. Až vám bude zbývat jen tisícovka dřeva, pošle na vás elfí protivník usídlený v levém horním rohu obrazovky sedm jezdců na gryphonech a začne vám ničit mlýny. Pošlete na něj jezdce a polapte mu jeho vzdušné miláčky do sití, aby je následně začal zpracovávat Grom a ostatní. Pokud jejich pozornost udržíte dostatečně dlouho, ani vás vážněji neohrozí.
• 5.mise - Lovec stínů
Pán lesů Cenarius se zlobí a rozhodně se mu nelíbilo mýcení stromů v minulé misi. Vykašlete se na tři tábory západně od vaší hlavní základny, nezachráníte je. Spíše vytrénujte spoustu peasantů, postavte si věže a obrňte hlavní základnu, jak to jen jde. Budete potřebovat hojně šamanů a trollích lovců hlav. Až odoláte útoku, obdržíte úkol - musíte objevit studnu zla. Nachází se severně od vaší základny, ale cestu k ní hlídá nespočet místních obyvatel a kromě toho budete stále muset odolávat útokům Elfů.
Začněte tedy vybudováním pořádné obrany. Elfové chodí ze dvou stran, respektive dvou můstků - postavte věže u barikád na obou stranách vaší základny. Pokuste se na obou stranách postavit tak patnáct věží a k nim postavit několik jezdců, šamanů a trollích kouzelnic (využívejte i jejich schopností "znehybňovací past", která znehybní a omráčí nepřátelské jednotky). Vycvičte jednu údernou skupinu šamanů, trollích kouzelnich a jezdců a spolu s Gromem je pošlete podél řeky na sever. Přidejte k nim také jeden katapult. U podivně vypadající skály na vás vyběhnou tři vlci a opodál budete muset s katapultem zničit stromy, abyste se dostali severněji. Pobijte medvědy, srstnatce a všechno ostatní, co vám brání v cestě. Na chvíli se skupinou zastavte a doplňte ji čerstvými jednotkami ze základny.
Elfí útoky už by vám teď ubližovat neměly, pokud samozřejmě máte dostatek věží. Mezitím nejspíš vydolujete celý zlatý důl, což by problém byt neměl, protože druhý máte ještě ve vaší základně. Zpátky ke Gromovi a jeho skupině - dojděte až k bráně a teleportujte se - na druhé straně vás čeká zase několik otravných medvědů. Poté začíná přituhovat: pekelného satyra na osmé úrovni a zbytek jednotek hlídajících Studnu zla už byste zvládnout měli.
Až se napijete ze studny (poté má spousta vašich jednotek nový háv), obdržíte nový úkol: zabít Cenaria. K tomu budou potřeba alespoň dvě skupiny jezdců, šamanů a kouzelnic. Pak se vydejte k bleděmodré základně Elfů (levý dolní roh mapy) a celou ji zruinujte. Pravděpodobně na vás přijde Cenarius i se svými jednotkami a mně se jej zde ještě porazit nepodařilo, ale druhý podobný útok již Cenarius nevydržel. Jakmile zaútočíte na jakoukoliv ze základen, přilákáte tím jeho pozornost. Zbytek už je jen otázka krvežíznivosti :)
• 6.mise - Výzva Wyvern
Než se pustíte do osvobozování wyvern, stabilizujte svoji obranu. Deset, patnáct věží a nějací jezdci k tomu do začátku rozhodně stačí. Poté vezměte Thralla, Cairna a skupinku jezdců (můžete doplnit šamany a kouzelnicemi), a vrhněte se sbírat zkušenosti. V levé části mapy je točitá cesta k harpyjím, které uvěznily wyverny - pro začátek postačí, když zabijete harpyje a vrátíte se doplnit skupinku. Stále ale dávejte pozor na obranu; lidský hrdina se občas teleportuje přímo do týlu vaší základny a začne vám pobíjet peóny.
Pokud stále hledáte, kde nasbírat zkušenosti pro hrdinu, vydejte se po hlavní cestě směrem na sever a poté zahněte doprava. Najdete tam spoustu oblud, včetně Kentaura chána na osmé úrovni. Mezitím můžete podniknout druhou harpyjovou razii - pomlátit všechno, co hlídá wyverny v kleci, a triumfálně se vrátit na základnu, nebo zkusit třeba nájezdy na lidskou základnu (bledě modrá barva - levý horní roh obrazovky).
Také je pravděpodobné, že vám dojde zlatý důl a proto se přesuňte do prostředku obrazovky k druhému dolu, kde postavte velký sál se spoustou věží. Zničte bledě modrou základnu a ve skřetí laboratoři hned vedle vaší nové základny nakupte vzducholodi. Naplňte je až po okraj jednotkami a podnikněte razii na základnu modrých - a modlete se, že to vyjde.
• 7.mise - Věštba
U této mise vám bohužel moc poradit nemohu. Dokonce ani s mapkou neposloužíme, protože na radaru je tak malá, že byste z ní stejně nic nevyčetli. Proto tedy několik rad: za žádnou cenu neposílejte vaše bojovníky bezhlavě do boje. Používejte Thrallova kouzla (blesky a přivolávání dvou vlků) a když je vaše skupina zraněná, vyčarujte kolem ní s trollí kouzelnicí léčidlo, které vás po omezenou dobu bude uzdravovat. Používejte i kouzel šamana; kolem některých jednotek si vyčarovávejte štít, hodí se i schopnost "očistit". Střílejte do beden, kamenů a podobných objektů, pokud to jde - jsou v nich drahocenné předměty pro Thralla.
Běžte pořád po cestě, teleportujte se první branou, pobijte zbytky lidské výpravy i rudého draka, který hlídá Aszunino srdce. Vezměte jej a vraťte se trochu dozadu - najdete tam jednu bránu, která vede k soše na podstavci. Vraťte ji její srdce a ujměte se role Cairna. Vezměte vaše taury a prozkoumávejte okolí, kde najdete spoustu užitečných věcí, jako například lví roh vichřice, možnost vyčarovat kamenného golema apod.
Očarovaný drahokam je hlídán hutnou skupinkou všemožných démónů a pokud se jich chcete zbavit bez ztráty na životech, házejte na ně zničující vlny (má je Cairn) z vrcholku nad tím místem, anebo ještě lépe si stoupněte na kruh moci opodál (skoro lepší efekt :) Jakmile získáte kýžený předmět, zbytek mise je jednoduchý - dojděte k mostu a postavte Cairna k Thrallovi.
• 8.mise - Vyhnání démonů
Ačkoliv se tato mise může zdát těžká, pravda je opakem - pokud dobře uspořádáte obranu (resp. obranné věže), můžete ji dokončit za pár minut. Vaším úkolem je Hellscreama, sedícího na trůnu v pravém horním rohu obrazovky, "překonvertovat" zpět na stranu dobra - začněme tím, že se k němu dostanete. Stabilizujte obranu, k vaší základně vedou tři cesty (sever, západ, východ) - každou musí hlídat alespoň desítka věží. Až se tak stane, začne nebe 'hořet', tzn. občas na vaší základnu spadne několik přisluhovačů pekelné legie a začnou vám demolovat základnu. Proto musíte věže rozestavět tak, aby přes ně nikdo neprošel.
Vycvičte dvě skupiny jednotek - jednu ať vede Cairn a druhou Thrall. Začněte se k Hellscreamovi probíjet přes pravou stranu obrazovky - jde o několik menších kempů a dvě základny Warsongu - neměly by být problém. Až se k němu dostanete, chyťte Groma do očarovaného drahokamu (je v Thrallově inventáři) a doneste ho do začarovaného kruhu, který je hned vedle vaší základny.
Temní Elfové
• 1.mise - Nepřátelé před branami
Váš první úkol bude vystavět základnu. Temní elfové jsou zase trochu jiná rasa než ostatní - využívají přírody a stromů, což jim dává znalost spousty velice užitečných kouzel. Nejlepší ale bude všechno objevovat postupně. Řiďte se radami vaší nové hrdinky, Tyrande, a zatímco budete budovat základnu, můžete k nepřátelskému táboru (levý dolní roh obrazovky) poslat několik průzkumných sov. Zjistíte tak, čemu budete za chvíli čelit. Koncept první mise je vcelku poznávací - až splníte všechny zadané úkoly, vytrénujte dvě úderné skupiny lučištnic a pošlete je pod vaší základnu. Je tam několik srstnatců, od kterých dostanete quest. Můžete jej splnit a dostat cenný předmět, ale jistější bude zřejmě rovnou zaútočit na lidskou tvrz. Soustřeďte všechen útok na paladina; jakmile jej zabijete, misi máte za sebou.
• 2.mise - Měsíční dcera
V této misi musíte s Tyrande projít až do základny Temných elfů a varovat je, že se vrátila plamenná legie. Hned vedle místa, kde začínáte, hlídkuje několik pekelných strážců legie. Doporučuji dva z nich zabít (stylem Z, K, Z, K, aneb Zaútočit & Skrýt; ta druhá schopnost Temných elfů jim umožňuje schovat se ve stínech). Až získáte dostatek zkušeností a Tyrande bude na třetí úrovni, vydejte se po cestě až k první bráně. Cestou naberte několik lučištnic a pokud možno se vyhýbejte všem konfliktům. Až se propracujete až k základně Nemrtvých, obdržíte tři katapulty - s jejich pomocí zničte nebezpečné zikkuraty a následně proražte bránu vedoucí do základny Elfů.
• 3.mise - Procitnutí Stormrage
Zorientujte se na mapě: spícího druida zatím nechte odpočívat a soustřeďte se na červenou orkskou základnu. Tu musíte zničit, abyste se dostali k Cenariově rohu. Vycvičte pár lučištnic a spolu s lovkyněmi a Tyrande je pošlete zaútočit. Pravděpodobně padnou, ale pokud útok dobře zorganizujete a budete využívat nedalekého zřídla zdraví, můžete získat spoustu zkušeností pro vaší hrdinku a především to, pro co jste sem přišli - zničit základní obranu Orků. Stabilizujte svoji obranu, půjde k vám několik žumpů. Až znovu oživíte Tyrande a vycvičíte nejméně jednu údernou skupinu, zaútočte podruhé. Pokud jste poprvé útočili efektivně, nezmůže se protivník na nejmenší odpor.
Až zničíte celou základnu, vydejte se výše na mapě - tři ochránci tam střeží Cenariův roh. Každý z nich si k sobě navíc přivlastní tlupu čtyř medvědů, kteří vylezou ze svého doupěte - zničte vždy nejdříve strážce a potom tyto 'pomocníky'. Jakmile zabijete posledního medvěda, výhra je vaše.
• 4.mise - Povstání Druidů
Tahle mise vůbec nebude lehká, navíc v ní máte k dispozici jenom hodně málo zlata. Očarujte první zlatý důl a přesuňte k němu vaše stromy. Vybudujte si nějakou obranu, pobijte trolly a agresivní srstnatce. Nad vaším táborem budou létat wyverny a střetávat se s wyrmy Nemrtvých. Vzhledem k tomu, že si vás nevšímají, můžete té či oné straně pomoci. A určitě nemusím připomínat, kolik zkušeností dostane hrdina za zabití takového mrazivého wyrma. Až vám dojde zlatý důl (nezapomeňte nějaké bludičky nechat těžit dřevo), jděte k dalšímu - je velice blízko a znovu je v něm pár tisíc zlata. Poté musíte vybudovat menší armádku, pravděpodobně z dryád a lovkyní, a poslat je na lidskou základnu nedaleko. Zabijte paladina a zničte zbytky základny, zde znovu zapleťte důl a doplňte vaši armádu.
Poté musíte projít zkaženým lesem - pokud chcete dostat několik dryád, osvobodit les a získat zkušenosti, pokračujte až do pravého horního rohu obrazovky, kde je Nemrtvý, který vše způsobil. Doplňte skupiny a zabijte všechny duchy (pozor na ně, umí vaše jednotky obrátit proti vám!) a znovu doplňte skupiny. Teď musíte zaútočit na základnu zkažených Elfů (tmavě zelená barva). Hned nad nimi jsou brlohy druidů, které hledáte. Když jsem tuhle misi hrál já, musel jsem (na třetí pokus) s sebou vzít i moje stromovce, protože nakažení Elfové můj útok vždy přežili. Stromovci jsou pomalí a neobratní, ale vydrží toho hodně a pokud je pošlete napřed, tak schytají hlavní nápor. Až zničíte jejich poslední budovu, přiveďte Furiona k brlohům hned nad bývalou základnou zkažených Elfů.
• 5.mise - Bratrský souboj
Platí tu stejná pravidla jako v podobné misi za Orky - používejte kouzel obou hrdinů, snažte se zbytečně neztratit mnoho jednotek a postupujte tak nějak 'po cestě'. Quest obdržíte od šamana srstnatců, a i v zájmu vašeho dobra doporučuji nedalekou fontánu života navštívit - nabrat do lahvičky vodu a uzdravit u ní vaše jednotky. Až se dostanete k vězení, přijdete o Tyrande. Pokračujte s Furionem a zbytkem dostupných jednotek na východ. Narazíte na druidy Drápu a objevíte váš cíl. Musíte se dostat až ke 'středu jeskyně' (kruh moci v pravém horním rohu) a žádného druida Drápu nezabít. Využívejte k tomu kouzel svazujících kořenů a smršť.
Až se dostanete k onomu místu, vtělíte se do role Tyrande. Nejprve se musíte dostat do k teleportu. K tomu, abyste však otevřeli bránu, potřebujete oba kruhy moci. Platí tu tedy stále pravidlo 'jděte přímo za nosem'. Až otevřete bránu, pokračujte směrem na sever - cestou můžete osvobodit několik dalších lučištnic. Nyní směrujte stále na sever, až narazíte na strážce lesa. Pobijte je a zabijte i hrdinu, který hlídá lovce démonů.
• 6.mise - Plameny a žal
A máte tu posledního hrdinu Warcraftu III - je jím lovec démonů, slepý Illidan. Na silné příšery na vyšší úrovni, popřípadě protivníkovy hrdiny, můžete používat funkci "spal manu"; na menším a slabším se zase hodí zapnout "obětování", které je zraňuje ohněm. Stabilizujte tedy svoji obranu a vycvičte si několik druidů drápu a druidů pařátů (trénují se ve stromovci větrů). Pošlete je i s Illidanem zaútočit na nedalekou oranžovou základnu zkažených Elfů, pravděpodobně ji zničíte. Mějte něco i v obraně, za chvíli přijdou na návštěvu jiní zkažení Elfové (zelená barva).
Až vytrénujete další dvě skupiny, vydejte se směrem do levého horního rohu mapy - cestou můžete zničit základnu druhých zkažených Elfů. Pokud tak neučiníte, buďte připraveni, že zaútočí na vaší základnu. Až se dostanete k vašemu cíli, lebce Gul'Dan, pobijte všechny její strážné. Abych se přiznal, mě samotnému se to podařilo až na potřetí, tzn. třikrát jsem Illidana obživoval; ale co, na devátou úroveň se dostal, takže proč ne. Doporučuji také zaplést zlatý důl (třeba ten uprostřed mapy), mise totiž získáním lebky nekončí.
Nyní obdržíte druhý úkol - zabít Tichondria. Pán děsu je ukryt v pravém horním rohu obrazovky a má s sebou několik přisluhovačů. Doplňte skupiny a vydejte se na něj, nebude to nic těžkého. Vykouzlí si plamenné pomocníky, ale soustřeďte veškerý útok na něj; jakmile jej zabijete, máte za sebou další misi za Temné elfy. Mimochodem, také jste v hloubi srdce zajásali, když se znovu objevil Arthas?
• 7.mise - Soumrak bohů
A jsme v poslední misi Warcraftu III. Na rovinu vám říkám, že je to pěkný záhul, a kromě toho, že ji budete hrát nejspíš nejdéle ze všech, taky docela slušně vytíží váš hardware. Takže, zorientujte se: ohromný strom života se nachází úplně na severu (respektive na celém severu mapy), lidská základna v pravém dolním rohu, základna Nemrtvých v levém dolním rohu. Orkové sídlí v levém středu mapy, vaše základna pak hlídá přístup k stromu. Musíte Archimondovi odolávát po celou třičtvrtě hodinu. Začněme tím, že upozorním na Tyrande a pár jednotek v lidském táboře. Nechte je tam, budou pomáhat Jaině a lidem v boji proti Nemrtvým - doporučuji poslat jim na pomoc pár vycvičených jednotek, Furiona a nějaké bludičky (na stavění stromovců ochránců).
Mezitím využijte času a vaši základnu zabedněte, postavte alespoň deset stromovců ochránců a uzavřete cesty. Jaina by se s vaší pomocí měla udržet alespoň dvacet minut; až padne její základna, začněte chránit Thrallovu. Přibližně třicet minut před vypršením času začnou Nemrtví totiž útočit i na něj. Pošlete posily, postavte v jeho základně věže a vytrénujte nějaké druidy a dryády - vše posílejte přímo do Thrallovy základny. Využívejte Tyrandina kouzla hvězdopád, někdy dokáže zachránit situaci. Mezitím nezapomínejte ani na vaší základnu. Můžete strategicky využít zřídlo zdraví a postavit u něj menší strážní 'budku'. Také včas obsaďte zlatý důl hned vedle vaší základny. Thrall padne brzy, pokuste se, aby to nebylo dříve než deset minut před limitem. Vzdorovat další téměř čtvrthodinu neustávajícímu přívalu Nemrtvých je totiž bohužel nadlidské.
Běžte pro posily do nedalekého tábora žoldáků a nakupte tam co nejvíce jednotek. Začnou přicházet nové a nové vlny Nemrtvých, útočící střídavě na tu a tu cestu do vaší základny. Nechte Furiona s jednou skupinou hlídat první a Tyrande druhou, máte tak alespoň o trochu větší šanci. Stále do vřavy posílejte bludičky, opravujte a stavte nové stromovce. Dávejte si pozor na Azgalora (vypadá stejně jako teď již mrtvý Mannoroth), má Ankh vzkříšení, jednou se znovu oživí na místě, kde jste ho zabili. Všimli jste si, že duchové předků už se sbíhají kolem stromu světa? Mělo by vám zbývat posledních pár minut. Až na tom budete hodně špatně, vykořeňte vaše stromovce a pošlete je do vřavy. Pokud na vás začal útočit sám Archimonde, znamená to, že jste to dokázali. Ani bezmezná moc démona totiž nemůže odolat přírodě.